Bengkel Jom Lawan Obesiti

Terapi Enzim Penyelamat Turunkan Berat

ADAKAH ANDA SUDAH BOSAN BERDIET TETAPI BERAT TETAP DEGIL TIDAK TURUN-TURUN?

BERITA BAIK BAGI ANDA KERANA COACH AKAN MEREALISASIKAN HASRAT ANDA 100%

NOTHING IS IMPOSSIBLE, IF YOU WANT IT YOU CAN ACHIEVE IT.

Jom ikuti kisah Puan Zura merealisasikan hasrat beliau untuk menurunkan berat badan.

Puan Zura Hanim

“PUAS HATI! RAWATAN YANG SANGAT EFEKTIF ! SELEPAS MENJALANI RAWATAN ENZYME TERAPI. DALAM 2 MINGGU SAHAJA, BERAT BADAN SAYA TELAH BERKURANGAN SEBANYAK 15 KG. MASALAH EMOSI SAYA JUGA SEMAKIN STABIL. RAWATAN INI SELAMAT DAN TERNYATA BERKESAN, DAN MENDAPAT KELULUSAN KKM” – Puan Zura Hanim Bt Roslan, 45 tahun

Berikut adalah kisah beliau:

Saya mula mengalami masalah berat badan yang sangat teruk selepas melahirkan cahaya mata pertama. Pada awalnya, berat saya hanya 48 kg.  Kemudian bertambah menjadi 80kg secara mendadak dan tidak turun-turun lagi. Semakin saya cuba berpuasa dan menjaga pemakananan, ia menjadi semakin teruk. Wajah saya menjadi bulat dan lemak menggeleber di bawah dagu. Bahagian belakang tubuh juga berlemak dan lengan turut menjadi terlalu besar, tubuh mula melebar. Kesemua baju-baju lama tidak dapat dipakai lagi. Saya juga menjadi mudah letih dan mengantuk. Ada ketika jiran mengajak saya bersenam, namun saya terpaksa menolak kerana berasa terlalu letih untuk mengikutinya. Suami juga hairan melihat perubahan saya yang selalunya ceria bertukar menjadi murung. Setelah JOIN Marissa slimway, barulah saya faham bahawa masalah saya berpunca dari kerosakan suis kurus dan metabolik yang rendah. Bayangkan, dalam masa 2 minggu saya dah berjaya turun 10 kilo. Ada ke program lain yang boleh bagi result macam ni? Sejujurnya, sudah banyak program kurus yang saya pernah sertai, keputusannya memang mengecewakan. Sebelum sertai program, pelbagai janji manis akan diberikan tetapi hakikatnya, result langsung tak ada. Sebab itulah saya sangat berterima kasih kepada Marissa. Melalui kaedah saintifik dan terperinci masalah saya dapat diselesaikan dan saya tidak perlu lagi bimbang tentang berat badan saya.

PUAN AISHAH

“Nama saya Aishah, Umur 33 tahun. Dulu saya sering diejek rakan sepejabat disebabkan oleh badan saya yang berisi ini. Mula mula memang lah saya boleh pekak kan telinga. Tapi lama lama akhirnya tewas juga. Terasa malu dan sangat dihina bila diejek oleh rakan rakan. Tapi Alhamdulillah, setelah saya mendapatkan rawatan terapi enzim di Marissa Aesthetic berat saya turun daripada 85kg sehingga 69kg. Selepas saya dapatkan rawatan di Marissa Aesthetic keyakinan diri saya untuk bekerja pun sudah bertambah. Terima kasih Marissa Aestetic.” Aishah, 33 tahun

“Gembira sangat bila berjaya dapatkan bentuk tubuh yang diidamkan. Anda bila lagi?”

EN NIZAM

Saya Nizam bekerja sebagai pegawai bank, bermula di usia 24 tahun saya perasan berat badan saya naik mungkin disebabkan saya kurang tidur dan sentiasa rasa lapar. Dan saya kurang untuk bersenam. Oleh kerana berat badan saya dikategorikan obesiti saya dapat pelbagai penyakit seperti kolestrol tinggi dan darah tinggi. Doktor sarankan untuk saya kurangkan makan yang berlebihan dan kuruskan badan. Setelah mengambil program slimming di Marissa, saya tak sangka yang saya masih ada peluang untuk kuruskan badan saya. Kerana puas saya cuba pelbagai cara, seperti amalkan diet atkin, jogging setiap pagi, pergi gym dan lain lain tapi nak turunkan kilo tu lama dan susah sangat. Jadi sekarang saya amat berpuas hati dengan result yang saya dapat sekarang.

EN SHAHRUL

Saya mempunyai masalah sakit lutut. Kalau nak berjalan tu tak boleh lama-lama mesti lutut akan rasa pedih sangat. Saya tahu sakit lutut saya ni disebabkan berat badan saya yang hampir cecah 90kg. Dah macam-macam ubat kurus, minuman kurus saya cuba amalkan, tapi tetap tak jadi. Nak buat senaman berat tak boleh disebabkan lutut sakit. Satu hari kawan saya memperkenalkan program Marissa Slimway yang dianjurkan oleh Dr Rushmini. Saya amat tertarik dengan cara Dr untuk membantu mereka yang mengalami masalah turunkan berat badan hanya dengan membaikpulih metabolik dan hormon dalam badan. Selepas 4 bulan menjalani program di Marissa dan dibimbing oleh pakar alhamdulillah saya amat terkejut dengan kebolehan saya untuk kembali kurus. Terima kasih Dr Marissa.

Coaching Dari Marissa Slimway

ADAKAH ANDA MAHU TURUN BERAT BADAN LEBIH DARIPADA 10KG?

BERITA BAIK BAGI ANDA KERANA COACH AKAN MEREALISASIKAN HASRAT ANDA 100%

NOTHING IS IMPOSIBLE IF YOU WANT IT YOU CAN ACHIEVE IT BERSAMA

COACH SLIMMING MARISSA

“Nama saya Mahes, saya adalah seorang Coach Slimming Marissa di Marissa Aesthetic. Sudah ramai pelanggan yang telah saya bantu untuk kurus dengan pantas. Saya sudah berkhidmat di Marissa Aesthetic selama 5 tahun. Saya memiliki Diploma Pendidikan, namun ia tidak menghalang minat saya dalam bidang aesthetic dan kecantikan. Disebabkan minat yang mendalam, saya telah melanjutkan pelajaran di peringkat Ijazah dalam bidang Kecantikan Dan Kesihatan. Kenapa kena kurus? Ia penting untuk kesihatan dan kecantikkan tubuh badan kita yang berpanjangan. Tapi mesti anda pernah mengalami rasa susah nak kurus apabila sudah mencuba pelbagai jenis produk tetapi tidak berjaya. Anda mesti hampir berputus asa kan. Kami disini akan membantu anda. Melalui Program Marissa Slimway, kita akan bincangkan tentang teknik-teknik yang betul-betul berjaya dan berkesan. Tunggu. Kalau tak percaya, lihatlah testimoni-testimoni yang ada ini.”

Marissa akan membantu anda untuk langsing dengan pantas.

Terdapat 5 suis pembakar lemak utama di dalam tubuh manusia.

KEROSAKAN SUIS A

Ciri-ciri pengumpulan lemak pada bahagian perut atas pusat dan belakang badan
1. Bagi wanita, lemak sering berkumpul belakang badan, menyebabkan bentuk badan berubah & size bra bertambah.
2. Mereka juga sukar mencari size seluar yang tepat.
3. Mempunyai perut yang lebih menonjol daripada payudara.

BENTUK APPLE (KEROSAKAN SUIS C)

Masalah utama ialah kerosakan atau gangguan pada SUIS C.

Ciri-ciri “lemak berkumpul pada dagu, belakang leher”
Akibatnya:
• Prestasi kognitif terjejas
• pembakaran lemak yang disekat
• Ketidakseimbangan gula dalam darah seperti hyperglycaemia
• Mengurangkan ketumpatan tulang
• Mengurangkan tisu otot
• Alahan
• Peningkatan lemak perut (bahagian atas pusat) dan belakang badan
• Keletihan
• Badan lemah
• Insomnia
• Sakit kepala
• Kesengsaraan
• Kebimbangan
• Mengidam makanan manis
• Pening
• Stamina badan menurun

BENTUK PEAR (KEROSAKAN SUIS E)

Masalah utama ialah gangguan SUIS E

Ciri-ciri pengumpulan lemak pada bahagian punggung & pinggul (atas peha) :

Mereka yang mengalami masalah gangguan  suis E;
1. Pengumpulan lemak berlebihan pada punggung, pinggul dan atas peha.
2. Kemandulan
3. Stress
SUIS I
Ciri-ciri pengumpulan lemak pada bahagian perut bawah pusat
1. Tubuh kelihatan gempal
2. Seringkali keletihan

BENTUK PISANG

Masalah utama ialah gangguan pada SUIS T

Ciri-ciri “lemak berkumpul pada belakang tubuh, lengan dan peha”

Kekerosakan suis T menyebabkan cecair berupa lendir berkumpul di bawah kulit menjadikan kulit kelihatan :
1. Kusam dan tidak cerah.
2. Kelesuan serta kekurangan tenaga menyebabkan selalu keletihan.
3. Tubuh juga berbau kerana kesan inflamasi atau radang pada kulit.

KEJAYAAN MARISSA SLIMWAY (TESTIMONI)

 

Jika anda perlukan penjelasan lanjut, sila wasap segera Coach Slimway yang bersedia membantu anda.

Apa Pendapat Pakar Mengenai Marissa Slimway

Apa pendapat doktor pakar dari luar negara tentang Program Marissa Slimway?

DR FAIZ HIJAZ (TURKI)

“Program ini merupakan program terbaik kerana ia membaiki serta membetulkan sistem metabolik yang rosak. Pelanggan saya yang mengalami obesiti sering merasa tertekan kerana obesiti merupakan punca kepada masalah lain termasuklah masalah kurang tenaga seksual dan penyakit kronik. Rupa paras pun berubah menjadi tidak menarik. Berjaya menjadi kurus dan sihat merupakan nikmat kehidupan yang tidak terhingga. Selama ini dunia sains mencari cari apakah puncanya seseorang individu itu sukar untuk kurus. Dan kini kita telah menemui suis kurus dan penemuan ini memberi harapan baru kepada kita dalam menangani masalah obesiti yang degil.”

DR CYNTHIA SWEETA (LONDON)

“Penemuan suis kurus bagaikan lampu yang menyala di hujung terowong gelap. Ia membawa berita gembira kepada penderita obesiti. Bayangkan keadaan seseorang yang diet bertahun-tahun dengan harapan dapat memakai semula baju kegemarannya namun hampa. Orang-orang obese sering dijadikan bahan jenaka. Adakah mereka bersalah kerana makan banyak? Adakah mereka tidak sayangkan diri mereka? Tuduhan ini membuatkan mereka menjadi kecewa. Kini, kita tahu masalah utama ialah metabolik yang rendah. Dengan adanya rawatan Marissa, pasti akan membawa kegembiraan kepada semua yang ingin kurus. Tambahan pula hasil kejayannya sngat besar.”

DR STEPEHEN JACOB (BULGARIA)

“MALAYSIA merupakan negara teratas di asia yang mempunyai penghidap obesiti. Dari segi punca, mungkin pemakanan yang mewah dan kandungan makanan yang penuh gula. Akan tetapi, obesiti akan mula berlaku apabila suis pembakar lemak mula rosak. Hal ini tidak di sedari oleh sesiapa pun. Hanya rawatan peningkatan enzim adalah merupakan satu-satunya jalan keluar dari masalah ini.”

Dr Elizabeth Thomas (SERI LANKA)

“Masalah suis pembakar lemak yang lemah pastinya sesuatu penemuan baru yang menggemparkan dunia perubatan. Ia memberi nafas baru dalam menangani masalah obesiti. Seseorang yang obese akan berasa letih, lesu dan kurang tenaga kerana isu ini. Saya berasa gembira kerana kini kita boleh merawat obesiti dengan cara yang betul dan berkesan. Tidak perlu berbelanja mahal, cuma perlu hadir ke sesi body analisis dan berbincanglah dengan konsultant anda untuk menangani masalah obesiti yang anda hadapi.”

Kurus Tanpa Perlu Diet Melampau

Kisah Puan Farah (28 Tahun)

Nama saya Farah berumur 28 tahun, berkerja sebagai Kerani. Saya merupakan ibu kepada 3 orang anak.

Berat badan saya mula naik mendadak selepas melahirkan anak ketiga. Pada masa tu saya rasa down gila. Saya rasa malu untuk berhadapan dengan orang ramai.

Read more

Katakan Tidak Pada Obesiti

MASALAH kesihatan di negara ini sedang berada pada tahap yang membimbangkan terutamanya masalah obesiti. Statistik menunjukkan  bahawa separuh rakyat di Malaysia mengalami berlebihan berat badan atau obesiti. Ia juga membuktikan bahawa rakyat di Malaysia antara yang paling ramai menghidapi masalah kegemukan di rantau Asia.

Read more